Bez cestovního pojištění raději nevyrážejte
Výběr správného cestovního pojištění: Nejlevnější neznamená nejlepší
Plánujete cestu do zahraničí a hledáte cestovní pojištění? Spousta pojišťoven dnes nabízí mnoho různých balíčků, variant a dalších rozšíření. A možná jste dokonce narazili na lákavou nabídku. Obzvlášť zde ale často platí, že „co je nejlevnější, vás může nakonec vyjít nejdráž.”
Při hledání proto není dobré vybírat čistě podle ceny. Nejlevnější varianty často nabízejí jen základní krytí a mohou mít řadu omezení, která vás v případě pojistné události nepříjemně překvapí. Nechte si proto poradit od Foxe, na co je důležité se zaměřit.

Srovnávač
cestovního pojištění
Fox
Přehledně srovná, s rozumem sjedná

Nechte si zdarma srovnat ty nejlepší nabídky
cestovního pojištění od 4 českých pojišťoven.
V případě spokojenosti vám ho hned i sjedná.
ℹ: Informace na této stránce jsou aktuální k 15. 5. 2025.
Pro všechny důležité situace
Rozsah krytí cestovního pojištění
Levné pojištění může zahrnovat třeba jedno, dvě rizika. To správné pojištění vás však má chránit v případě všech možných situací, které mohou nastat. Zahrnovat by tak mělo minimálně pojištění léčebných výloh, úrazu, odpovědnosti za škodu, zavazadel
a storno zájezdu, kdybyste nakonec odcestovat nemohli.
Nebojte si rozsah rozšířit také o připojištění, kterých pojišťovny dnes rovněž nabízí celou řadu. Obzvlášť pokud plánujete provozovat sportovní aktivity, které jsou rizikového charakteru.
Krytí do těch správných částek
Limity pojistného plnění
Další podstatnou položkou jsou limity pojistného plnění. I když pojištění pokrývá danou situaci, může mít tak nízký finanční limit, že si většinu nákladů budete muset doplatit sami. Zvlášť v zemích s drahou zdravotní péčí, jako jsou USA nebo Švýcarsko, to může znamenat obrovské částky.
Optimální částka pro léčebné výlohy by měla být od 100 mil. Kč. Ideálně více. U ostatních situací chtějte co největší možnou částku krytí, obzvlášť, pokud cestujete do drahých destinací.
TIP: Některé pojišťovny můžou mít zároveň nastavenou vysokou spoluúčast. Při pojistné události tak musíte část nákladů uhradit ze svého. Můžete díky tomu sice mít levnější pojistku, ale v případě události se vám to může naopak prodražit.

Abyste na situace nebyli sami
Kvalita asistenční služby
Kvalita asistenční služby je klíčová, zejména v krizových situacích. U levných pojistek se může stát, že se na asistenční linku vůbec nedovoláte, nebo vás odbudou a nechají řešit problém tzv. „na vlastní pěst”. Vy ale nechcete být v nouzi někde v zahraničí a zjistit, že vám nikdo nepomůže. Před výběrem pojišťovny proto stojí za to podívat se na recenze ostatních klientů a zjistit, jaké mají zkušenosti s asistenční službou, zda je služba dostupná nonstop a zda zahrnuje pomoci v jiných jazycích, například kvůli komunikaci se složkami IZS v zahraničí.
Aby vám nevznikala finanční propast
Rychlost likvidace pojistných událostí
Dalším rizikem je pomalá likvidace pojistných událostí. Pokud pojišťovna vyřizuje žádosti dlouhé měsíce, může vám vzniknout finanční problém, zejména pokud jde o vysoké částky za ošetření či hospitalizaci. Zde vám můžou opět pomoci recenze klientů. Moderní pojišťovna by vám měla rovněž nabídnout mobilní aplikaci, případně online portál, ve kterém můžete průběh likvidace sledovat a být o všem dobře informováni.
Správná pojišťovna má mít širokou síť kontaktů
Síť smluvních partnerů
Pokud pojišťovna nemá v dané destinaci dostatečnou síť kontaktů, může se stát, že budete muset platit ošetření v hotovosti
a následně dlouho čekat na proplacení. Proto se vyplatí vybírat pojišťovnu, která má dobré pokrytí ve vaší cílové destinaci. Informovat se můžete například přímo při sjednání pojistky.
S Foxem máte jistotu, že nabídky cestovního pojištění budou od ověřených pojišťoven, se kterými dlouhodobě spolupracuje.
A pokud si s něčím nejste jisti, klidně se ho zeptejte na chatu.
Porovnání cen cestovního pojištění na pár kliknutí
Pojišťovny, u kterých Fox ověřuje pojištění
Abyste nemuseli u každé pojišťovny zvlášť vepisovat tytéž informace, stačí je jednou uvést ve Foxově kalkulačce a ta vám hned nabídne srovnání.
Na co se Foxe ptáte ohledně tohoto pojištění?
Časté dotazy na cestovní pojištění

Ano, pokud cestujete do sousedních zemí třeba jen na víkend, například do Rakouska, Německa nebo Polska, a nebudete se věnovat žádným rizikovým aktivitám, tak by mělo základní cestovní pojištění určitě stačit.
To se určitě nemůže stát, pojišťovna nemůže odmítnout proplatit cenu léčby jen z toho důvodu, že je nízké pojistné. Odmítnout ji proplatit může pouze v tom případě, že přečerpáte sjednané limity, dojde k porušení pojistných podmínek nebo bude škoda spadat do některých výluk.
Poznat to moc nejde, držte se hlavně destinace, kam jedete na dovolenou a dle toho si stanovte limity. Pro představu – pokud jedete do sousedních států, většinou vám bude stačit limit na 5 mil. Kč, pokud ale jedete dále, například do Japonska nebo USA, tam byste již měli uvažovat o minimálním limitu 10–100 mil. Kč. Pokud to je některá z exotických zemí, jako například Thajsko, tak už by bylo záhodno mít limity 100 mil. Kč a výše. Naštěstí to řada pojišťoven na takto vysoké limity umí běžně pojistit.
Pokud k tomuto dojde, určitě zjistěte důvod odmítnutí pojistného plnění, může se jednat například o nějakou výluku z pojištění. Pokud je vše v pořádku, tak jste zřejmě neodevzdali všechny potřebné dokumenty, které po vás pojišťovna požadovala. Pokud i toto máte v pořádku, podejte pojišťovně reklamaci. Pokud ani to nezabere, nezbyde vám nic jiného, než podat stížnost k finančnímu arbitrovi nebo oslovit ČNB. Poslední možností je samozřejmě žaloba na danou pojišťovnu.
Některé levnější pojištění mohou obsahovat případnou spoluúčast, ale většinou ji budete mít spíše u pojištění odpovědnosti nebo třeba u pojištění storna zájezdu. U dalších pojištění a připojištění spoluúčasti většinou nebývají.
Obecně platí, že pojistné plnění musí pojišťovna vyplatit do 15 dnů od ukončení šetření pojistné události, tak to ukládá zákon. Samozřejmě, že některá šetření, pokud půjde o složitý případ, jako je třeba repatriace nebo dlouhodobá hospitalizace, může trvat i několik měsíců. Ale standardní případy, jako je třeba ztráta zavazadel nebo ošetření zubů, je vypláceno běžně do 2–4 týdnů.
Nenašli jste odpověď na svou otázku?
Napište Foxovi
zprávu do chatu
Pošlete mu e-mail
info@mujFox.cz
Zatelefonujte mu
na linku 288 288 888
Nevíte si s pojištěním rady?
Něčemu nerozumíte, či vám není něco jasné? Váháte, jak na srovnání nebo sjednání? Fox je tu pro vás!
Přihodila se vám událost?
Hlavně zachovejte chladnou hlavu. Fox je tady a rád vám se vším poradí. I to, jak nehodu následně vyřešit.
Děkujeme za krásné hodnocení.
Jsme rádi, že jste s naším srovnávačem spokojeni. ❤️ ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook
Co je dobré o hybridních autech vědět, kde je pořídit a jak je pojistit? 😉💡
To všechno se dozvíte od Foxe. A rovnou si s ním pojištění pro taková auta můžete nezávazně srovnat v jeho kalkulačce. A pokud vás nějaká nabídka zaujme, tak ji i obratem a online sjednat! 🦊👍 ... Zobrazit víceZobrazit méně
Kdy má smysl pořídit si hybrid?
www.mujfox.cz
Hybridní auta vs. ostatní typy aut0 CommentsComment on Facebook
Pokud obytný přívěs nevyužíváte celoročně, je zbytečné platit povinné ručení za všech 12 měsíců a vyplatí se vám zvážit sezónní povinné ručení na karavan. 🤔💡
Ovšem pozor! Budete-li se s ním pohybovat po veřejné komunikaci a způsobíte s ním škodu mimo uhrazené měsíce, zaplatíte ji pak celou z vlastní peněženky‼️ ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook