Auta dávno nejezdí jen na naftu či benzin
Automobily jezdící na plyn
Auta dávno nejezdí jen na naftu či benzin, mezi alternativami jejich pohonu najdeme i plyn, elektřinu a vodík. Každá pohonná hmota a motor samozřejmě mají svá specifika. Mezi přednosti aut na plyn můžeme zařadit především nižší cenu pohonných hmot, díky čemuž řidiči jezdí ekonomičtěji a také „zeleněji”.
Je jedno, jaký má motorový vůz pohon, tak jako tak ho při jeho provozování na silnicích jeho majitel musí mít pojištěný. Respektive nevyhne se sjednání a placení povinného ručení. Ovšem havarijní pojištění je samozřejmě jako vždy na něm.
Na co konkrétně auta na plyn jezdí? Co je dobré o nich vědět? Kde auto na plyn pořídit? Jak auto na plyn pojistit a kde? To vše se dozvíte od Foxe. A rovnou si s ním pojištění pro taková auta můžete srovnat a třeba si je i obratem sjednat!


Srovnávač pojištění vozidel
Nechte si zdarma srovnat ty nejlepší nabídky
povinného ručení od 8 českých pojišťoven.
A samozřejmě rovněž i havarijního pojištění.
V případě spokojenosti vám je i rovnou sjednáme.
Informace na této stránce jsou aktuální k 31. 12. 2024.
V čem se liší auta na plyn od ostatních automobilů?
Auta na plyn – specifika
Auta poháněná plynem, ať už auta na CNG (stlačený zemní plyn), auta na LPG (zkapalněný ropný plyn) či auta na LNG (zkapalněný zemní plyn) představují stále populárnější volbu pro řidiče, kteří hledají úspornější a ekologičtější provoz automobilu.
Jejich hlavní výhodou je obecně nižší cena paliva oproti benzinu či naftě a menší produkce emisí, čímž jsou šetrnější k životnímu prostředí. Moderní plynové systémy navíc zajišťují bezpečný a spolehlivý provoz.

Auta na CNG
Automobily na CNG vynikají nízkými emisemi a nízkými provozními náklady. Často se využívají v městském provozu. Jejich nevýhodou je menší dojezd na jedno natankování, malý počet čerpacích stanic a větší hmotnost jejich plynových nádrží.
Auta LPG
Automobily na LPG jsou populární díky nízkým nákladům a široké síti čerpacích stanic. Pohon na LPG bývá kombinován
s benzinem, což jim zajišťuje delší dojezd a také flexibilitu při tankování. Nevýhodou u nich je zmenšený zavazadlový prostor kvůli nádrži.
Auta LNG
Automobily na LNG se uplatňují především v dálkové nákladní dopravě díky energetické hustotě paliva a dlouhému dojezdu (přes
1 000 km). Výhodou je nižší produkce emisí a pevných částic. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena a omezená síť plnicích stanic.

Auto na plyn často není ledajaké auto
Auto na plyn – zajímavosti
- Nejlepší auto na plyn – U nás dominují značky Dacia (Sandero, Duster) a Renault (Clip, Captur), ale výběr toho nejlepšího závisí na potřebách a preferencích řidiče
- Nevýhody aut na plyn – Důležité je počítat s menším počtem čerpacích stanic a nutností pravidelných kontrol plynového systému, který má svá specifika
- Dojezd auta na plyn – Na 1 natankování mají auta na CNG 200–500 km (spíše menší), auta na LPG pak kolem 350–600 km, auta na LNG někdy i přes 1 000 km
- Spotřeba auta na plyn – Běžná spotřeba auta na LPG je přibližně 8–10 litrů na 100 km,
u auta na CNG se pak spotřeba pohybuje kolem 4–6 kg na 100 km - Automobilky s auty na plyn – Auta na LPG vyrábějí například Dacia, Renault, Kia
a Škoda, na CNG Škoda, Volkswagen, SEAT a Audi, na LNG Iveco Scania a Volvo
Způsobů, jak si auto na plyn obstarat, je samozřejmě víc
Kde auto na plyn pořídit?
Auto na plyn z výroby
Takové vozy jsou speciálně navrženy a homologovány pro provoz na LPG či CNG, což u nich logicky zaručuje vysokou bezpečnost a optimální výkon. Na rozdíl od přestaveb vozidel na plyn je u tovární výroby plynový systém vozidel dokonale integrovaný, což
u nich zajišťuje efektivnější využití paliva a delší životnost motoru.
Přestavba auta na plyn
Přestavba je oblíbenou volbou těch, kteří chtějí snížit náklady na provoz vozu. Proces zahrnuje instalaci plynové nádrže, vstřikovacího systému a řídicí jednotky. Hlavní výhodou je nižší cena paliva. Nevýhodou může být zmenšení zavazadlového prostoru (u LPG) či omezený dojezd (u CNG). Návratnost bývá mezi 1–2 roky (dle nájezdu km).
Bazarová auta na plyn
Nákup bazarového auta na plyn může být způsobem, jak ušetřit nejen na pořizovací ceně, ale i na provozních nákladech. Mezi výhody patří nižší cena paliva a často i delší dojezd (díky kombinaci s benzinovou nádrží). Takové auto ale může skrývat i rizika. Před koupí si ověřte stav jeho nádrží, těsnost plynového systému a platnost prohlídek.
Auto na plyn musí mít povinné ručení a hodí se i havarijko!
Pojištění pro auta na plyn
Povinné ručení na auto na plyn
Povinné ručení pro auto na plyn je ve své podstatě stejné jako pro běžné vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem. Základní rozdíl spočívá v tom, že některé pojišťovny mohou při kalkulaci ceny brát v úvahu přítomnost plynového systému, což může ovlivnit výši pojistného. Většina pojišťoven však naopak u aut na plyn nabízí příznivější ceny, protože díky nižším emisím a nižší spotřebě paliva mohou být považována za ekologičtější a méně riziková vozidla.
Cena povinného ručení pro auto na plyn se většinou neliší od ceny pro běžná vozidla na benzin a naftu. Ovšem některé pojišťovny u nich nabízejí slevy díky nižším emisím.
Cena povinného ručení u aut na plyn se rámcově pohybuje od 1 500 Kč do 8 000 Kč ročně, přičemž konkrétní částka závisí na faktorech, jako je typ vozidla, výkon motoru, věk řidiče nebo třeba historie škod. Vozidla na plyn mohou mít mírně nižší sazby.
Havarijní pojištění pro auto na plyn
Havarijní pojištění pro auto na plyn pokrývá škody na vašem autě, které vzniknou při nehodě, živelních událostech, krádeži či vandalismu. V případě aut na plyn se havarijko často vztahuje i na plynový systém (LPG nebo CNG). Pojišťovny obvykle zohledňují, zda má auto platnou prohlídku (jeho správné fungování je klíčové pro bezpečnost).
Cena havarijního pojištění pro auto na plyn je podobná jako u aut na benzin či naftu, ale může být ovlivněna třeba stavem plynového systému, výkonem motoru a rokem výroby. Navíc mívají nižší riziko vzniku požáru ve srovnání s těmi na benzin.
Cena havarijního pojištění u aut na plyn se pohybuje cca od 5 000 Kč do 20 000 Kč ročně, přičemž konkrétní částka závisí na faktorech, jako je typ vozidla, výkon motoru, věk řidiče, historie škod a pojistná částka. Vozidla na plyn mohou mít mírně nižší sazby.
Porovnání cen povinného ručení i havarijka a připojištění na pár kliknutí
Pojišťovny, u kterých Fox ověřuje pojištění
Abyste nemuseli u každé pojišťovny zvlášť vepisovat tytéž informace, stačí je jednou uvést ve Foxově kalkulačce a ta vám hned nabídne srovnání.
Foxova kalkulačka vám pojištění porovná obratem
Srovnat pojištění vozidel
Na co se Foxe ptáte ohledně tohoto tématu?
Časté dotazy na auta na plyn

Předně má vůz na plyn výrazně ekonomičtější provoz, díky tomu, že je plyn levnější, dále je to ekologičtější provoz, protože auto na plyn vypouští méně oxidů dusíku. Určitě je to i nižší hluk motoru a díky méně karbonovým usazeninám i delší životnost motoru.
Pojištění auta na plyn funguje stejně jako u jakéhokoli jiného, takže
u většiny pojišťoven s tím nebudete mít žádný problém.
Automobily na plyn stojí o něco víc než ty na benzín nebo naftu – jedná se o částku cca o 50 000 Kč dražší a automobilky je nabízejí už přímo
z výroby.
A pokud si myslíte, že si koupíte auto na benzín a necháte ho přestavět na plyn, vyjde to úplně nastejno a ještě budete muset běhat po úřadech
a nechat vše zapsat do karty vozidla.
I přes počáteční vyšší investici se vozidlo na plyn určitě vyplatí. Záleží také hodně na tom, kolik km ročně najedete. Litr plynu stojí cca o polovinu méně než litr benzinu, takže při nájezdu kolem 20 000 km ročně se vám počáteční investice vrátí cca do 3 let.
Jako hlavní nevýhoda je vyšší počáteční investice, o něco vyšší spotřeba, ale díky levnějšímu plynu se vyplatí. Samozřejmě je to pak o něco nižší výkon vozidla a méně čerpacích stanic. A další větší nevýhodou je to, že pokud nemáte nainstalovanou nádrž místo rezervy, tak nádrž dost omezuje prostor ve voze. Také dávejte pozor na podzemní garáže, ne každá vás pustí dovnitř.
Auta na plyn jsou velmi bezpečná, samozřejmě při správné instalaci
a následné údržbě. Nádrže na plyn jsou vyrobeny z velice odolných materiálů a jsou navrženy tak, aby odolaly i velmi extrémnímu tlaku. Nádrž má dále bezpečnostní ventil, který se při případné havárii sám uzavře.
Je to obdobné jako u jiných aut – správnou údržbou v servisu se zamezí veškerým problémům. Navíc u nádrže na plyn musí být každý rok provedena tzv. revize, která je povinná ze zákona. Také mějte na paměti, že životnost nádrže na plyn je maximálně 10 let a pak vás čeká její výměna (cenově vyjde kolem 10 000 Kč).
Nenašli jste odpověď na svou otázku?
Napište Foxovi
zprávu do chatu
Pošlete mu e-mail
info@mujFox.cz
Zatelefonujte mu
na linku 288 288 888
Nevíte si s pojištěním rady?
Něčemu nerozumíte, či vám není něco jasné? Váháte, jak na srovnání nebo sjednání? Fox je tu pro vás!
Stala se vám nehoda?
Hlavně zachovejte chladnou hlavu. Fox je tady a rád vám se vším poradí. I to, jak nehodu následně vyřešit.
Pojištění auta proti krádeži představuje šikovný způsob, jak minimalizovat finanční dopady při odcizení svého vozu a získat klid na duši.
Jak přesně pojištění proti krádeži auta funguje, co všechno kryje, jak si ho sjednat, kolik takové pojištění stojí a další odpovědi na časté otázky? 🤔
To všechno vám níže Fox již sepsal. Příjemné počtení! 🦊⬇️ ... Zobrazit víceZobrazit méně
Pojištění proti krádeži automobilu
www.mujfox.cz
Auta, jejich části a výbava se kradou. Nechcete-li související škody platit ze své kapsy, určitě se dobré pojištění auta proti krádeži vyplatí zvážit. 🎯 Zjistit víc »0 CommentsComment on Facebook
Pokud na svůj vůz naložíte kola na cyklonosič, je důležité SPZ přemontovat právě na něj, aby nebyla zakrytá. A jakmile jej sundáte, zase zpět na vůz. ⚠️🚲🚗
Případně můžete u obecního úřadu zažádat o speciální značky na nosič kol, které se od standardní SPZ liší – první tři znaky jsou odděleny dvěma hvězdičkami. Počítejte však s tím, že výroba trvá zhruba dva týdny a zaplatíte poplatek 650 Kč. 😉🦊 ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook
Prasklé čelní sklo je jedním z vůbec nejčastějších problémů, se kterým se řidiči potýkají. Stačí i jen malinký kamínek, který se odrazí od kola jiného vozu a problém je na světě. 🪨💥
Navíc mnozí řidiči netuší, jak správně postupovat, aby jim pojišťovna škodu proplatila... Takže, smí se s prasklým čelním sklem vůbec jezdit? Jaké za prasklé přední sklo hrozí pokuta a jaké pojištění kryje prasklé sklo?
To a mnohé další se dozvíte v tomto novém článku od Foxe! 💡🦊 ... Zobrazit víceZobrazit méně
Prasklé čelní sklo. Jak takový problém řešit?
www.mujfox.cz
Prasklé čelní sklo je jedním z vůbec nejčastějších problémů. Smí se s ním jezdit? Hrozí za něj pokuta? Jaké pojištění ho kryje? Fox vám poradí! 🎯 Zjistit víc »0 CommentsComment on Facebook