Auta dávno nejezdí jen na ropné deriváty, ale pohony i „míchají”

Hybridní vozy kombinující pohon

Auta dávno nejezdí jen na naftu či benzin, mezi alternativami jejich pohonu najdeme i plyn, elektřinu a vodík. Každá pohonná hmota a motor mají svá specifika. Mezi přednosti hybridních aut můžeme zařadit především nižší spotřebu paliva, tišší a plynulejší jízdu a ekologičtější provoz. V městském provozu totiž často jezdí jen na elektřinu, což šetří peněženku i přírodu.

Jedno jaký má motorový vůz pohon, tak jako tak při jeho provozování na silnicích ho jeho majitel musí mít pojištěný. Respektive nevyhne se sjednání a placení povinného ručení. Ovšem havarijní pojištění je samozřejmě jako vždy na něm.

Na co hybridní auta přesně jezdí? Co je dobré o nich vědět? Kde hybridní auto pořídit? Jak hybridní auto pojistit a kde? To všechno se dozvíte od Foxe. A rovnou si s ním pojištění pro taková auta můžete srovnat a třeba si je i obratem sjednat!

Srovnávač pojištění vozidel

   Nechte si zdarma srovnat ty nejlepší nabídky
povinného ručení od 8 českých pojišťoven. 
A samozřejmě rovněž i havarijního pojištění. 

V případě spokojenosti vám je i rovnou sjednáme.

Informace na této stránce jsou aktuální k 29. 4. 2025.

V čem se liší hybridní auta od ostatních automobilů?

Hybridní auta – specifika

Princip hybridního auta

Hybridní automobil kombinuje 2 různé typy pohonu, a to spalovací motor (nejčastěji jde o benzinový) a elektromotor s baterií. Tyto dvě části spolupracují tak, aby bylo dosaženo co nejefektivnějšího chodu. 

V praxi to znamená, že auto využívá elektřinu při nižších rychlostech či rozjezdech, zatímco pak spalovací motor zapojuje především při vyšších rychlostech nebo při potřebě většího výkonu. 

Elektromotor přitom čerpá energii z baterie, která se dobíjí tzv. rekuperací – tedy přeměnou kinetické energie zpět na elektrickou při brzdění nebo jízdě z kopce. U plug-in hybridů (PHEV) lze baterii navíc dobíjet i ze zásuvky, čímž se zvyšuje jejich dojezd.

Výhody hybridního auta

Hybridy v sobě spojují to nejlepší ze dvou světů – klasického spalovacího motoru a elektromotoru. V praxi to přináší celou řadu výhod, které ocení nejen ekologicky smýšlející řidiči, ale i ti, kdo chtějí ušetřit za provoz svého automobilu:

Nižší spotřeba paliva – Díky využívání elektromotoru při rozjezdech, v kolonách a při pomalé jízdě je provoz hybridu výrazně úspornější než u běžných aut

Nižší emise CO₂ – Méně spáleného paliva = méně emisí.; to je jednoduchá rovnice, která dělá z hybridů šetrnější volbu pro životní prostředí

Tichý a plynulý chod – Elektromotor je téměř neslyšitelný, a přechody mezi pohony probíhají bez znatelného cukání, a tak je jízda příjemnější a plynulejší

Regenerativní brzdění – Při brzdění či jízdě z kopce se kinetická energie přeměňuje na elektrickou a ukládá, a tak se auto částečně „dobíjí samo“

Není nutné nabíjení ze zásuvky – Většina hybridů (full hybridy a mild hybridy) si vystačí bez externího dobíjení, což ocení ti, kdo nemají přístup k vlastní nabíječce

Výhody ve městském provozu – Hybridy jsou ideální do města, jelikož v nich často jezdí víc na elektřinu, nehlučí a nespalují palivo při stání na světlech atd.

Nevýhody hybridního auta

Hybridy mají bezesporu řadu výhod, ale ne každému musí vyhovovat. Je dobré zvážit i jejich limity a nevýhody – zejména
v porovnání s klasickými auty a elektromobily.

Vyšší pořizovací cena – Vzhledem ke složitější technologii a přítomnosti dvou pohonných systémů bývají dražší než srovnatelná benzinová či naftová auta

Nákladnější servis a opravy – I když jsou hybridy často spolehlivé, pokud dojde k poruše (třeba baterie či řídicí elektroniky), může být oprava výrazně dražší

Omezený dojezd na elektřinu – Většina hybridů ujede na čistě elektrický pohon jen několik kilometrů, pro delší jízdy je tak nutné spoléhat se na spalovací motor

Nižší výkon při vyšší zátěži – U některých modelů může být výkon hybridního systému při plně naloženém autě či
v kopcovitém terénu o něco slabší

Méně místa v kufru – Baterie a technologie potřebná pro hybridní pohon zabírá místo, a tak některé hybridní modely logicky mají menší zavazadlový prostor

Jízdní vlastnosti – Kombinace spalovacího motoru, elektromotoru a baterie zvyšuje celkovou hmotnost vozu, což může mít vliv na chování auta na silnici

Hybridní auta vs. ostatní typy aut

… vs. naftový/benzinový motor: Takové auto pracuje výhradně se spalovacím pohonem, je hlučnější, produkuje víc emisí
        a spotřebovává víc paliva zejména při městské jízdě, naopak u dlouhých tras může být úspornější (zejména ty naftové)

… vs. auto na plyn (LPG/CNG): Takové auto spaluje plyn, což o něco snižuje náklady a emise, nevýhodou je potřeba speciální            nádrže a méně plnicích stanic

… vs. elektromobil (EV): Takové auto je poháněno jen elektromotorem, nabízí tichý provoz a nulové lokální emise, má omezený          dojezd a je nutné ho nabíjet 

Hybridy představují kompromis mezi spalovacími motory a plně elektrickými vozidly. Nejsou závislá na síti nabíjecích stanic
a umožňují úspornější a ekologičtější provoz.

Jakým řidičům dělávají hybridní auta největší radost?

Kdy má smysl pořídit si hybrid

Hybridní auto dává největší smysl pro řidiče, kteří často jezdí ve městě – při častém zastavování, rozjíždění a v kolonách totiž nejlépe využijí elektrický pohon a úsporu paliva. Hodí se i pro ty, kdo chtějí ekologičtější provoz, ale nemají možnost nebo chuť pravidelně nabíjet elektromobil ze zásuvky. A pokud hledáte smysluplný kompromis mezi klasickým spalovacím motorem a moderní elektrifikací, hybrid může být ideální volba při koupi nového vozidla.

Dobré je vědět, že není hybrid jako hybrid

Hybridní auta – FHEV vs. PHEV

VlastnostFull hybrid (FHEV)Plug-in hybrid (PHEV)

Nabíjení ze zásuvky

Ne, nelze

Ano, jde to

Velikost akumulátoru

Menší baterie

Větší baterie

Dojezd na elektřinu

Krátký, a to 1–5 km

Dlouhý, a to 30–80 km

Externí nabíjení

Není vlastně potřeba

Nutné pro max. úsporu

Příklady aut

Toyota Prius, Yaris Hybrid

Škoda Superb iV, Kia Niro

Použití elektromotoru

Hlavně při rozjezdu a nízkých rychlostech

Možnost jízdy čistě na elektřinu

Ideální využití

Městský provoz s častými zastávkami

Krátké denní trasy + flexibilita na delší cesty

Hybrid často není ledajaké auto, jaké běžně potkáváme

Hybridní auta – zajímavosti

  • Nejlepší hybridní auto – To závisí spíše na potřebách řidiče, ale mezi nejlépe hodnocené hybridy patří Toyota Prius, Honda CR-V Hybrid a Kia Niro Hybrid
  • Dojezd hybridního auta – Typický dojezd u běžného hybridu na celé nádrži (spalovací motor + baterie) je často mezi
    600–1000 km, ale záleží na typu
  • Spotřeba hybridního auta – Spotřeba se u liší podle modelu, ale obvykle se pohybuje mezi 4–6 litry na 100 km, což je výrazně nižší než u běžných aut
  • Automobilky s hybridními auty – V současnosti většina velkých automobilek hybridy nabízí, a to Toyota, Honda, Ford, Volkswagen, BWM a Hyundai/Kia

Zajímavost: Cena nových baterií pro hybridy a elektromobily se pohybuje v průměru okolo 4 500 Kč za kilowatthodinu (kWh), přičemž ale samozřejmě vždy záleží na výrobci baterie a její celkové kapacitě.

Hybridní auto musí mít povinné a hodí se i havarijko!

Pojištění pro hybridní auto

Povinné ručení na hybridní auto

Povinné ručení pro hybridní auto je ve své podstatě stejné jako pro běžné vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem. Základní rozdíl spočívá v tom, že některé pojišťovny mohou při kalkulaci ceny brát v úvahu přítomnost elektrobaterie, což může ovlivnit výši pojistného. Většina pojišťoven však naopak u hybridních aut nabízí příznivější ceny, protože díky nižším emisím a nižší spotřebě paliva mohou být považována za ekologičtější a méně riziková vozidla.

Cena povinného ručení pro hybridní auto se většinou neliší od ceny pro běžná vozidla na benzin a naftu. Ovšem některé pojišťovny u nich nabízejí slevy díky nižším emisím.

Cena povinného ručení u hybridních aut se rámcově pohybuje od 1 500 Kč do 8 000 Kč ročně, přičemž konkrétní částka závisí na faktorech jako je typ vozidla, výkon motoru, věk řidiče nebo třeba historie škod. Vozidla na plyn mohou mít mírně nižší sazby.

Havarijní pojištění pro hybridní auto

Havarijní pojištění pro hybridní auto pokrývá škody na vašem autě, které vzniknou při nehodě, živelných událostech, krádeži či vandalismu. V případě hybridních aut se havarijko často vztahuje i na elektrobaterie. Pojišťovny obvykle zohledňují, zda má auto platnou prohlídku (jeho správné fungování je klíčové pro bezpečnost). 

Cena havarijního pojištění pro hybridní auto je taktéž podobná jako u aut na benzin či naftu, ale může být ovlivněna třeba stavem baterie, výkonem motoru a rokem výroby. Navíc mívají nižší riziko vzniku požáru ve srovnání s těmi na benzin.

Cena havarijního pojištění u hybridních aut se pohybuje cca od 5 000 Kč do 20 000 Kč ročně, přičemž konkrétní částka závisí na faktorech jako je typ vozidla, výkon motoru, věk řidiče, historie škod a pojistná částka. Hybridní vozy mohou mít mírně nižší sazby.

Porovnání cen povinného ručení i havarijka a připojištění na pár kliknutí

Pojišťovny, u kterých Fox ověřuje pojištění

Abyste nemuseli u každé pojišťovny zvlášť vepisovat tytéž informace, stačí je jednou uvést ve Foxově kalkulačce a ta vám hned nabídne srovnání.

Foxova kalkulačka vám pojištění srovná obratem​

Srovnání pojištění vozidel

Na co se Foxe ptáte ohledně tohoto tématu?

Časté dotazy na hybridní auta

fox-pose-3

U hybridních aut je to samozřejmě předností nižší spotřeba paliva, jelikož elektromotor vozu pomáhá především při nižších rychlostech, kdy má klasický motor největší spotřebu. Díky tomu má nižší emise a tišší chod,
a tak může
parkovat ve větších městech i v nízkoemisních zónách. Výhodou je také rekuperace energie při brzdění a zpomalování, kdy se energie ukládá zpět do baterií.

Hybridní auto a jeho pojištění je úplně stejné, jako je pojištění běžného auta, takže většina pojišťoven ho pojistí bez problémů. Pokud však budete chtít na své auto zřídit havarijní pojištění, dávejte pozor, aby byly v pojistce automaticky pojištěny i baterie a elektrokomponenty, některé pojišťovny to mají za příplatek.

Zde se to může hodně lišit dle značky auta, jeho výkonu a výbavy. Například menší hybridy (např. Toyota Yaris Hybrid) se cenově pohybují od 400 000 Kč do 700 000 Kč, větší hybridní auta a SUV (např. Kia Niro) pak stojí od 700 000 Kč do 1 200 000 Kč. U těch největší prémiových
a
luxusních hybridních vozidel (např. Volvo XC60 T6) se pak cena pohybuje od 1 200 000 Kč výš.

Určitě ano, provoz hybridního auta je určitě ekonomičtější, hlavně
v kolonách nebo častém zastavování, kdy se zde projeví značná úspora paliva. Dále to jsou výhody parkování a vjezd do ekologických zón, kdy to ušetří čas při shánění místa k zaparkování a v neposlední řadě nižší silniční daň.

Za hlavní nevýhodu je považována životnost baterie a pak její nákladná výměna, kdy výrobci dávají záruku na 8 až 10 let. Pak je to samozřejmě vyšší pořizovací cena a skoro žádné místo v kufru – to je totiž většinou obětováno právě elektrobateriím. Dále je to omezený dojezd a pokud jezdíte hodně po dálnici a dlouhé trasy, tak potom vlastně s hybridem moc neušetříte.

Hybridní auta jsou velmi bezpečná a většinou jsou všechna chráněna automatickým odpojením od baterií v případě jakékoli nehody, aby nehrozil požár nebo úraz proudem. Tato vozidla mají již v základní výbavě různé jízdní asistenty (udržovaní v pruhu, nouzové brždění nebo adaptivní tempomat), takže jsou obecně bezpečnější, než kterákoli jiná běžná auta.

Zde funguje klasický servis, jako u normálního auta, má jen svá specifika. Jde především o výměnu oleje v motoru, určitě se bude měnit méně častěji než u normálního, díky menšímu zatížení motoru. Důraz tu bude kladen na kontrolu baterie, inventoru, kabeláže a chladícího systému, kdy u hybridů se chladí i přímo baterie, takže potřebuje větší kontrolu. Můžete samozřejmě jezdit buď do značkového servisu, doporučeno v záruční době, nebo pak navštívit jiný – pozor ale, ať má zkušenost s hybridy.

Nenašli jste odpověď na svou otázku?

Napište Foxovi
zprávu do chatu

Pošlete mu e-mail
info@mujFox.cz

Zatelefonujte mu
na linku 288 288 888

Nevíte si s pojištěním rady?

Něčemu nerozumíte, či vám není něco jasné? Váháte, jak na srovnání nebo sjednání? Fox je tu pro vás!

Stala se vám nehoda?

Hlavně zachovejte chladnou hlavu. Fox je tady a rád vám se vším poradí. I to, jak nehodu následně vyřešit.

Fox vám rád poradí se vším kolem povinného ručení

Témata, která vás dále zajímají

Hybridní auta

Auta dávno nejezdí jen na ropné deriváty, ale pohony i „míchají” Hybridní vozy kombinující pohon Auta dávno nejezdí jen na naftu či benzin, mezi alternativami jejich pohonu najdeme i plyn, elektřinu a vodík. Každá pohonná hmota a motor mají svá specifika. Mezi přednosti hybridních aut můžeme zařadit především nižší spotřebu paliva, tišší a plynulejší jízdu a […]

Přezutí pneumatik

Kdy přezout pneu, a vyvarovat se tak nepřízni osudu a pokutám? Přezutí pneumatik má svůj čas S příchodem jara a podzimu přichází i pravidelná povinnost všech motoristů – přezutí pneumatik. Zimní a letní pneu mají totiž odlišné vlastnosti, které ovlivňují bezpečnost, spotřebu paliva i životnost dezénu. Takže kdy se do toho dát? Přezutí na letní […]

Servis auta po zimě

Zima je pro auta a jeho součásti často náročnější než jiná období Kontrola auta než na jaře vyrazíte Zima dává autu pořádně zabrat –⁠ mráz, sníh, sůl na silnicích a vlhkost mohou negativně ovlivnit různé součásti vozidla. S příchodem jara je proto důležité provést kontrolu, která odhalí možné opotřebení a předejde případným problémům na silnici.  Kontrola podvozku, […]

Autonehody na jaře

Na co si dát během jara při jízdě nejen autem pozor? Nehody aut během jarních měsíců Ačkoli jaro přináší lepší počasí než zima, a rovněž také delší dny, na našich silnicích rozhodně nekončí riziko autonehod. Právě na jaře se totiž na vozovce mění podmínky – nezřídka narazíte na ranní mlhy, časté přeháňky a rozbité silnice po […]

Povinná výbava auta 2025

Ve vozidle nestačí mít jen lékárničku a vestu, nebo ano? Povinná výbava vozidla 2025 Povinná výbava pro rok 2025 zůstává stejná jako v roce 2024 a vlastně i v letech předchozích, kdy zákon po řidičích požaduje, aby ve svém vozidle vždy měli 4 základní věci, a to lékárničku, výstražný trojúhelník, reflexní vestu a rezervní kolo či sadu pro […]

Prasklé čelní sklo

Co dělat, pokud máte prasklé přední sklo u vozidla Prasklé čelní sklo u auta Prasklé čelní sklo je jedním z nejčastějších problémů, se kterým se řidiči potýkají. Stačí i jen malinký kamínek, který se odrazí od kola jiného vozu, a otravný problém je na světě. Zdálo by se, že nejde o nic zásadního, ale je to „drobnost”, kterou […]

Pojištění motorky proti krádeži

Šikovné řešení, když vám motorku ukradnou a vy na to nechcete být sami Pojištění proti krádeži motorky Krádež motorky či jiného motocyklu (a stejně tak samozřejmě i auta) je jistě noční můrou každého jejího majitele. Ať už se jedná o zbrusu novou motorku, ojetý moped či babettu nebo třeba o starší skútr, riziko krádeže je aktuální […]

Sdružené pojištění vozidla

Sdruženému pojištění vozidel již odzvonilo… o co přesně šlo? Co bylo sdružené pojištění vozidel Sdružené pojištění vozidla bylo oblíbeným řešením, které kombinovalo povinné ručení, havarijní pojištění a další doplňková připojištění do jedné smlouvy. To řidičům poskytovalo jak komplexní ochranu, tak jim dříve zároveň zjednodušovalo i administrativu spojenou s pojištěním.  Dnes už se s tímto termínem nesetkáme, […]

Přidejte si mujFox.cz na sítích

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Pokud na svůj vůz naložíte kola na cyklonosič, je důležité SPZ přemontovat právě na něj, aby nebyla zakrytá. A jakmile jej sundáte, zase zpět na vůz. ⚠️🚲🚗
Případně můžete u obecního úřadu zažádat o speciální značky na nosič kol, které se od standardní SPZ liší – první tři znaky jsou odděleny dvěma hvězdičkami. Počítejte však s tím, že výroba trvá zhruba dva týdny a zaplatíte poplatek 650 Kč. 😉🦊
... Zobrazit víceZobrazit méně

Pokud na svůj vůz naložíte kola na cyklonosič, je důležité SPZ přemontovat právě na něj, aby nebyla zakrytá. A jakmile jej sundáte, zase zpět na vůz. ⚠️🚲🚗
Případně můžete u obecního úřadu zažádat o speciální značky na nosič kol, které se od standardní SPZ liší – první tři znaky jsou odděleny dvěma hvězdičkami. Počítejte však s tím, že výroba trvá zhruba dva týdny a zaplatíte poplatek 650 Kč. 😉🦊
Load more
Obecné novinky
Pojištění vozidel
Pojistné události
Allianz Alternativní pohon Aquaplaning Asistenční služby Auta na plyn Auta na vodík Automobil Automobil na plyn Automobil na vodík Autonehody Autopojištění AXA pojišťovna Babetta Balíček pojištění Bonusy k havarijnímu pojištění Bonusy k pojištění Bonusy k povinnému ručení Cena nové SPZ Cena pojištění Cestovní pojištění ČPP ČSOB Direct Doklady Elektrokoloběžka Generali Česká pojišťovna Havarijní pojištění Jaro Karavan Kontrola pojištění Kontrola povinného ručení Kooperativa Kuny v autě Letní pneu Malotraktor Moped Motocykl Motorka Nehody Online sjednání Pillow Pneumatiky Podmínky Pojištění auta Pojištění automobilu Pojištění čtyřkolky Pojištění elektrického auta Pojištění elektrokoloběžky Pojištění elektromobilu Pojištění GAP Pojištění karavanu Pojištění motocyklu Pojištění motorky Pojištění online Pojištění přívěsného vozíku Pojištění proti krádeži Pojištění skel Pojištění traktoru Pojištění tříkolky Pojištění vozidel Pojištění výhodně Pojistné plnění Pojišťovny Poradna POV Povinná výbava Povinné ručení Povinné ručení čtyřkolky Povinné ručení online Právní asistence Právní služby Připojištění Připojištění auta Připojištění vozidel Přívěsný vozík Rakousko Sdružené pojištění Servis auta Skútr Slavia Spoluúčast Srážka se zvěří Techničák Technický průkaz Totální škoda Traktor Typy vozidel Ukončení pojištění Uniqa Úrazové pojištění Vydání nové SPZ Zahradní traktor Základní balíček Zákon Zákonné pojištění Zelená karta Zima Zimní pneu Ztráta SPZ