Auta dávno nejezdí jen na ropné deriváty, ale pohony i „míchají”
Hybridní vozy kombinující pohon
Auta dávno nejezdí jen na naftu či benzin, mezi alternativami jejich pohonu najdeme i plyn, elektřinu a vodík. Každá pohonná hmota a motor mají svá specifika. Mezi přednosti hybridních aut můžeme zařadit především nižší spotřebu paliva, tišší a plynulejší jízdu a ekologičtější provoz. V městském provozu totiž často jezdí jen na elektřinu, což šetří peněženku i přírodu.
Jedno jaký má motorový vůz pohon, tak jako tak při jeho provozování na silnicích ho jeho majitel musí mít pojištěný. Respektive nevyhne se sjednání a placení povinného ručení. Ovšem havarijní pojištění je samozřejmě jako vždy na něm.
Na co hybridní auta přesně jezdí? Co je dobré o nich vědět? Kde hybridní auto pořídit? Jak hybridní auto pojistit a kde? To všechno se dozvíte od Foxe. A rovnou si s ním pojištění pro taková auta můžete srovnat a třeba si je i obratem sjednat!


Srovnávač pojištění vozidel
Nechte si zdarma srovnat ty nejlepší nabídky
povinného ručení od 8 českých pojišťoven.
A samozřejmě rovněž i havarijního pojištění.
V případě spokojenosti vám je i rovnou sjednáme.
Informace na této stránce jsou aktuální k 29. 4. 2025.
V čem se liší hybridní auta od ostatních automobilů?
Hybridní auta – specifika
Princip hybridního auta
Hybridní automobil kombinuje 2 různé typy pohonu, a to spalovací motor (nejčastěji jde o benzinový) a elektromotor s baterií. Tyto dvě části spolupracují tak, aby bylo dosaženo co nejefektivnějšího chodu.
V praxi to znamená, že auto využívá elektřinu při nižších rychlostech či rozjezdech, zatímco pak spalovací motor zapojuje především při vyšších rychlostech nebo při potřebě většího výkonu.
Elektromotor přitom čerpá energii z baterie, která se dobíjí tzv. rekuperací – tedy přeměnou kinetické energie zpět na elektrickou při brzdění nebo jízdě z kopce. U plug-in hybridů (PHEV) lze baterii navíc dobíjet i ze zásuvky, čímž se zvyšuje jejich dojezd.

Výhody hybridního auta
Hybridy v sobě spojují to nejlepší ze dvou světů – klasického spalovacího motoru a elektromotoru. V praxi to přináší celou řadu výhod, které ocení nejen ekologicky smýšlející řidiči, ale i ti, kdo chtějí ušetřit za provoz svého automobilu:
Nižší spotřeba paliva – Díky využívání elektromotoru při rozjezdech, v kolonách a při pomalé jízdě je provoz hybridu výrazně úspornější než u běžných aut
Nižší emise CO₂ – Méně spáleného paliva = méně emisí.; to je jednoduchá rovnice, která dělá z hybridů šetrnější volbu pro životní prostředí
Tichý a plynulý chod – Elektromotor je téměř neslyšitelný, a přechody mezi pohony probíhají bez znatelného cukání, a tak je jízda příjemnější a plynulejší
Regenerativní brzdění – Při brzdění či jízdě z kopce se kinetická energie přeměňuje na elektrickou a ukládá, a tak se auto částečně „dobíjí samo“
Není nutné nabíjení ze zásuvky – Většina hybridů (full hybridy a mild hybridy) si vystačí bez externího dobíjení, což ocení ti, kdo nemají přístup k vlastní nabíječce
Výhody ve městském provozu – Hybridy jsou ideální do města, jelikož v nich často jezdí víc na elektřinu, nehlučí a nespalují palivo při stání na světlech atd.
Nevýhody hybridního auta
Hybridy mají bezesporu řadu výhod, ale ne každému musí vyhovovat. Je dobré zvážit i jejich limity a nevýhody – zejména
v porovnání s klasickými auty a elektromobily.
Vyšší pořizovací cena – Vzhledem ke složitější technologii a přítomnosti dvou pohonných systémů bývají dražší než srovnatelná benzinová či naftová auta
Nákladnější servis a opravy – I když jsou hybridy často spolehlivé, pokud dojde k poruše (třeba baterie či řídicí elektroniky), může být oprava výrazně dražší
Omezený dojezd na elektřinu – Většina hybridů ujede na čistě elektrický pohon jen několik kilometrů, pro delší jízdy je tak nutné spoléhat se na spalovací motor
Nižší výkon při vyšší zátěži – U některých modelů může být výkon hybridního systému při plně naloženém autě či
v kopcovitém terénu o něco slabší
Méně místa v kufru – Baterie a technologie potřebná pro hybridní pohon zabírá místo, a tak některé hybridní modely logicky mají menší zavazadlový prostor
Jízdní vlastnosti – Kombinace spalovacího motoru, elektromotoru a baterie zvyšuje celkovou hmotnost vozu, což může mít vliv na chování auta na silnici
Hybridní auta vs. ostatní typy aut
… vs. naftový/benzinový motor: Takové auto pracuje výhradně se spalovacím pohonem, je hlučnější, produkuje víc emisí
a spotřebovává víc paliva zejména při městské jízdě, naopak u dlouhých tras může být úspornější (zejména ty naftové)
… vs. auto na plyn (LPG/CNG): Takové auto spaluje plyn, což o něco snižuje náklady a emise, nevýhodou je potřeba speciální nádrže a méně plnicích stanic
… vs. elektromobil (EV): Takové auto je poháněno jen elektromotorem, nabízí tichý provoz a nulové lokální emise, má omezený dojezd a je nutné ho nabíjet
Hybridy představují kompromis mezi spalovacími motory a plně elektrickými vozidly. Nejsou závislá na síti nabíjecích stanic
a umožňují úspornější a ekologičtější provoz.
Jakým řidičům dělávají hybridní auta největší radost?
Kdy má smysl pořídit si hybrid
Hybridní auto dává největší smysl pro řidiče, kteří často jezdí ve městě – při častém zastavování, rozjíždění a v kolonách totiž nejlépe využijí elektrický pohon a úsporu paliva. Hodí se i pro ty, kdo chtějí ekologičtější provoz, ale nemají možnost nebo chuť pravidelně nabíjet elektromobil ze zásuvky. A pokud hledáte smysluplný kompromis mezi klasickým spalovacím motorem a moderní elektrifikací, hybrid může být ideální volba při koupi nového vozidla.

Dobré je vědět, že není hybrid jako hybrid
Hybridní auta – FHEV vs. PHEV
Vlastnost | Full hybrid (FHEV) | Plug-in hybrid (PHEV) |
---|---|---|
Nabíjení ze zásuvky | Ne, nelze | Ano, jde to |
Velikost akumulátoru | Menší baterie | Větší baterie |
Dojezd na elektřinu | Krátký, a to 1–5 km | Dlouhý, a to 30–80 km |
Externí nabíjení | Není vlastně potřeba | Nutné pro max. úsporu |
Příklady aut | Toyota Prius, Yaris Hybrid | Škoda Superb iV, Kia Niro |
Použití elektromotoru | Hlavně při rozjezdu a nízkých rychlostech | Možnost jízdy čistě na elektřinu |
Ideální využití | Městský provoz s častými zastávkami | Krátké denní trasy + flexibilita na delší cesty |
Hybrid často není ledajaké auto, jaké běžně potkáváme
Hybridní auta – zajímavosti
- Nejlepší hybridní auto – To závisí spíše na potřebách řidiče, ale mezi nejlépe hodnocené hybridy patří Toyota Prius, Honda CR-V Hybrid a Kia Niro Hybrid
- Dojezd hybridního auta – Typický dojezd u běžného hybridu na celé nádrži (spalovací motor + baterie) je často mezi
600–1000 km, ale záleží na typu - Spotřeba hybridního auta – Spotřeba se u liší podle modelu, ale obvykle se pohybuje mezi 4–6 litry na 100 km, což je výrazně nižší než u běžných aut
- Automobilky s hybridními auty – V současnosti většina velkých automobilek hybridy nabízí, a to Toyota, Honda, Ford, Volkswagen, BWM a Hyundai/Kia

Zajímavost: Cena nových baterií pro hybridy a elektromobily se pohybuje v průměru okolo 4 500 Kč za kilowatthodinu (kWh), přičemž ale samozřejmě vždy záleží na výrobci baterie a její celkové kapacitě.
Hybridní auto musí mít povinné a hodí se i havarijko!
Pojištění pro hybridní auto
Povinné ručení na hybridní auto
Povinné ručení pro hybridní auto je ve své podstatě stejné jako pro běžné vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem. Základní rozdíl spočívá v tom, že některé pojišťovny mohou při kalkulaci ceny brát v úvahu přítomnost elektrobaterie, což může ovlivnit výši pojistného. Většina pojišťoven však naopak u hybridních aut nabízí příznivější ceny, protože díky nižším emisím a nižší spotřebě paliva mohou být považována za ekologičtější a méně riziková vozidla.
Cena povinného ručení pro hybridní auto se většinou neliší od ceny pro běžná vozidla na benzin a naftu. Ovšem některé pojišťovny u nich nabízejí slevy díky nižším emisím.
Cena povinného ručení u hybridních aut se rámcově pohybuje od 1 500 Kč do 8 000 Kč ročně, přičemž konkrétní částka závisí na faktorech jako je typ vozidla, výkon motoru, věk řidiče nebo třeba historie škod. Vozidla na plyn mohou mít mírně nižší sazby.
Havarijní pojištění pro hybridní auto
Havarijní pojištění pro hybridní auto pokrývá škody na vašem autě, které vzniknou při nehodě, živelných událostech, krádeži či vandalismu. V případě hybridních aut se havarijko často vztahuje i na elektrobaterie. Pojišťovny obvykle zohledňují, zda má auto platnou prohlídku (jeho správné fungování je klíčové pro bezpečnost).
Cena havarijního pojištění pro hybridní auto je taktéž podobná jako u aut na benzin či naftu, ale může být ovlivněna třeba stavem baterie, výkonem motoru a rokem výroby. Navíc mívají nižší riziko vzniku požáru ve srovnání s těmi na benzin.
Cena havarijního pojištění u hybridních aut se pohybuje cca od 5 000 Kč do 20 000 Kč ročně, přičemž konkrétní částka závisí na faktorech jako je typ vozidla, výkon motoru, věk řidiče, historie škod a pojistná částka. Hybridní vozy mohou mít mírně nižší sazby.
Porovnání cen povinného ručení i havarijka a připojištění na pár kliknutí
Pojišťovny, u kterých Fox ověřuje pojištění
Abyste nemuseli u každé pojišťovny zvlášť vepisovat tytéž informace, stačí je jednou uvést ve Foxově kalkulačce a ta vám hned nabídne srovnání.
Foxova kalkulačka vám pojištění srovná obratem
Srovnání pojištění vozidel
Na co se Foxe ptáte ohledně tohoto tématu?
Časté dotazy na hybridní auta

U hybridních aut je to samozřejmě předností nižší spotřeba paliva, jelikož elektromotor vozu pomáhá především při nižších rychlostech, kdy má klasický motor největší spotřebu. Díky tomu má nižší emise a tišší chod,
a tak může parkovat ve větších městech i v nízkoemisních zónách. Výhodou je také rekuperace energie při brzdění a zpomalování, kdy se energie ukládá zpět do baterií.
Hybridní auto a jeho pojištění je úplně stejné, jako je pojištění běžného auta, takže většina pojišťoven ho pojistí bez problémů. Pokud však budete chtít na své auto zřídit havarijní pojištění, dávejte pozor, aby byly v pojistce automaticky pojištěny i baterie a elektrokomponenty, některé pojišťovny to mají za příplatek.
Zde se to může hodně lišit dle značky auta, jeho výkonu a výbavy. Například menší hybridy (např. Toyota Yaris Hybrid) se cenově pohybují od 400 000 Kč do 700 000 Kč, větší hybridní auta a SUV (např. Kia Niro) pak stojí od 700 000 Kč do 1 200 000 Kč. U těch největší prémiových
a luxusních hybridních vozidel (např. Volvo XC60 T6) se pak cena pohybuje od 1 200 000 Kč výš.
Určitě ano, provoz hybridního auta je určitě ekonomičtější, hlavně
v kolonách nebo častém zastavování, kdy se zde projeví značná úspora paliva. Dále to jsou výhody parkování a vjezd do ekologických zón, kdy to ušetří čas při shánění místa k zaparkování a v neposlední řadě nižší silniční daň.
Za hlavní nevýhodu je považována životnost baterie a pak její nákladná výměna, kdy výrobci dávají záruku na 8 až 10 let. Pak je to samozřejmě vyšší pořizovací cena a skoro žádné místo v kufru – to je totiž většinou obětováno právě elektrobateriím. Dále je to omezený dojezd a pokud jezdíte hodně po dálnici a dlouhé trasy, tak potom vlastně s hybridem moc neušetříte.
Hybridní auta jsou velmi bezpečná a většinou jsou všechna chráněna automatickým odpojením od baterií v případě jakékoli nehody, aby nehrozil požár nebo úraz proudem. Tato vozidla mají již v základní výbavě různé jízdní asistenty (udržovaní v pruhu, nouzové brždění nebo adaptivní tempomat), takže jsou obecně bezpečnější, než kterákoli jiná běžná auta.
Zde funguje klasický servis, jako u normálního auta, má jen svá specifika. Jde především o výměnu oleje v motoru, určitě se bude měnit méně častěji než u normálního, díky menšímu zatížení motoru. Důraz tu bude kladen na kontrolu baterie, inventoru, kabeláže a chladícího systému, kdy u hybridů se chladí i přímo baterie, takže potřebuje větší kontrolu. Můžete samozřejmě jezdit buď do značkového servisu, doporučeno v záruční době, nebo pak navštívit jiný – pozor ale, ať má zkušenost s hybridy.
Nenašli jste odpověď na svou otázku?
Napište Foxovi
zprávu do chatu
Pošlete mu e-mail
info@mujFox.cz
Zatelefonujte mu
na linku 288 288 888
Nevíte si s pojištěním rady?
Něčemu nerozumíte, či vám není něco jasné? Váháte, jak na srovnání nebo sjednání? Fox je tu pro vás!
Stala se vám nehoda?
Hlavně zachovejte chladnou hlavu. Fox je tady a rád vám se vším poradí. I to, jak nehodu následně vyřešit.
Pojištění auta proti krádeži představuje šikovný způsob, jak minimalizovat finanční dopady při odcizení svého vozu a získat klid na duši.
Jak přesně pojištění proti krádeži auta funguje, co všechno kryje, jak si ho sjednat, kolik takové pojištění stojí a další odpovědi na časté otázky? 🤔
To všechno vám níže Fox již sepsal. Příjemné počtení! 🦊⬇️ ... Zobrazit víceZobrazit méně
Pojištění proti krádeži automobilu
www.mujfox.cz
Auta, jejich části a výbava se kradou. Nechcete-li související škody platit ze své kapsy, určitě se dobré pojištění auta proti krádeži vyplatí zvážit. 🎯 Zjistit víc »0 CommentsComment on Facebook
Pokud na svůj vůz naložíte kola na cyklonosič, je důležité SPZ přemontovat právě na něj, aby nebyla zakrytá. A jakmile jej sundáte, zase zpět na vůz. ⚠️🚲🚗
Případně můžete u obecního úřadu zažádat o speciální značky na nosič kol, které se od standardní SPZ liší – první tři znaky jsou odděleny dvěma hvězdičkami. Počítejte však s tím, že výroba trvá zhruba dva týdny a zaplatíte poplatek 650 Kč. 😉🦊 ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook
Prasklé čelní sklo je jedním z vůbec nejčastějších problémů, se kterým se řidiči potýkají. Stačí i jen malinký kamínek, který se odrazí od kola jiného vozu a problém je na světě. 🪨💥
Navíc mnozí řidiči netuší, jak správně postupovat, aby jim pojišťovna škodu proplatila... Takže, smí se s prasklým čelním sklem vůbec jezdit? Jaké za prasklé přední sklo hrozí pokuta a jaké pojištění kryje prasklé sklo?
To a mnohé další se dozvíte v tomto novém článku od Foxe! 💡🦊 ... Zobrazit víceZobrazit méně
Prasklé čelní sklo. Jak takový problém řešit?
www.mujfox.cz
Prasklé čelní sklo je jedním z vůbec nejčastějších problémů. Smí se s ním jezdit? Hrozí za něj pokuta? Jaké pojištění ho kryje? Fox vám poradí! 🎯 Zjistit víc »0 CommentsComment on Facebook