Jak postupovat, když se něco stane
Co přesně za událost se přihodilo?
1.
Nemoc či úraz
Pokud jste museli být ošetřeni v zahraničí, určitě si nechte vystavit lékařskou zprávu, spolu s tím si uchovejte veškeré účtenky spojené s ošetřením a léky. Vše poté zašlete na adresu své pojišťovny, u které máte cestovní pojištění. Ideální je kontaktovat asistenční službu ještě v zahraničí, pokud jde například o specifický případ, poradí vám, co dále je třeba udělat.
2.
Zpoždění či ztráta zavazadel
Pokud vám letecká společnost zpozdila zavazadla, určitě si jako první ověřte rozsah svého pojištění, zda v něm je toto krytí zahrnuto. Nejdůležitější ze všeho je totiž vše co nejdříve nárokovat po letecké společnosti. I tak se ale můžete poradit s asistenční službou, která vám případně najde i potřebné kontakty.
3.
Zpoždení či zrušení letu
V případě, že došlo ke zpoždění anebo zrušení letu, je důležité se obrátit na leteckou společnost, která by vám měla poskytnout kompenzaci jak finanční, tak případně v rámci náhradního ubytování. Opět se poptejte na asistenční službě, co všechno můžete v daný moment nárokovat a jaké dokumenty případně požadovat.
4.
Storno dovolené
Jestliže jste museli zájezd zrušit například ze zdravotních důvodů, nejdůležitější je zachovat si veškerou lékařskou dokumentaci a předat ji pojišťovně k posouzení události. U jiných případů si ověřte krytí přímo ve všeobecných pojistných podmínkách.
5.
Krádež věcí
Pokud vám na dovolené odcizili věci, je důležité vše okamžitě nahlásit na místní policii a ověřit rozsah pojištění, které krádež zavazadel standardně nepokrývá. Takové krytí bývá například jako samostatné připojištění. Pokud ale událost chcete nahlásit, je důležité obstarat policejní protokol, svědky události, doklady odcizených věcí kvůli určení tzv. amortizace a například fotografie místa, kde krádež proběhla.
6.
Úmrtí v zahraničí
Dojde-li k zahraničí k náhlému úmrtí někoho z pojištěných, je důležité vše nahlásit neprodleně asistenční službě, která poskytne podporu a zároveň přesně určí, jakou dokumentaci bude potřeba obstarat. Nejčastěji to budou lékařské zprávy, zprávy o úmrtí či policejní protokol. Zároveň se s ní můžete domluvit na převozu těla, tzv. repatriaci.
7.
Škoda způsobená druhé osobě
Pokud způsobíte v zahraničí škodu někomu jinému, bývá proplacena z pojištění odpovědnosti. Je ovšem důležité znát přesný rozsah krytí. Nejdůležitější je zachovat chladnou hlavu a vše řešit s klidem, omluvit se za škodu, vše nafotit, zadokumentovat, ponechat si lékařské zprávy, policejní protokol a ideálně kontakt a všechny možné informace o poškozeném. Zároveň dotyčného informujte, že jste pojištění a věc bude řešit vaše pojišťovna, které situaci neprodleně nahlaste ideálně prostřednictvím asistenční služby.

TIP:
Na Foxe se můžete spolehnout
Trápí vás jiný problém?
Napište Foxovi
zprávu do chatu
Pošlete mu e-mail
info@mujFox.cz
Zatelefonujte mu
na linku 288 288 888
Nejprve bezpečně zastavte a pořiďte fotografie poškození skla a ideálně i okolnosti nehody, pokud je to jen trochu možné. 📸
Poté kontaktujte svou pojišťovnu a nahlaste jí vzniklou škodu. Pokud je viník známý, opište si jeho údaje a zajistěte si i případně svědky. 🦊 ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook
Povinná výbava pro rok 2025 zůstává stejná jako v roce 2024 a vlastně i v letech předchozích, kdy zákon po řidičích požaduje, aby ve svém vozidle vždy měli 4 základní věci:
✔️ lékárničku
✔️ výstražný trojúhelník
✔️ reflexní vestu
✔️ rezervní kolo či sadu pro opravu pneumatiky
Kromě 4 základních věcí se doporučuje mít ještě další navíc!
Pokud vás zajímá, co konkrétně, mrkněte na nový článek na toto téma:
www.mujfox.cz/novinky/povinna-vybava-auta-2025/ ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook
Děkujeme za milé hodnocení. Jsme rádi, že vám Fox pomohl! ❤️
Chcete i vy lepší pojištění? Vyzkoušejte Foxův srovnávač.
Během pár minut zjistíte, zda aktuálně neplatíte moc.. Je to jednoduché a zcela nezávazné. Tak proč to nezkusit? 😉🦊 ... Zobrazit víceZobrazit méně
0 CommentsComment on Facebook